روايات كاملة

حكاية أرمله عانس مطلقة

روايه حكاية أرمله عانس مطلقة

 

روايه حكايه ارمله عانس مطلقه
تأليف داليا علي الفصل14

ياسين خرج من بيت امه يجري ع تحت
سميه حزينه ع حال ابنها بس قرارت تسيبه ال3ايام دول يقعد مع نفسه وهتحترم قراره مهما كان لان وضح انه جروحه لسه مشفيتش
ياسين نزل ووقف عن شقه البواب شقه صغيرة في الدور الاول
خبط رد عليه عبدالرحمن البواب مين مين
ياسين وقف ساكت عبدالرحمن فتح اهلا وسهلا اتفضل يادكتور
ياسين شكرا ياعبدالرحمن بس ممكن تندهلي مراتك
عبدالرحمن بخوف خير يادكتور في حاجه
ياسين ابدا كنت عايز اسالها
عبدالرحمن ياام محمد خرجت ع صوت نعم اول مشفت ياسين ارتبكت شويه في حاجه اتفضل يادكتور
ياسين ابدا بس فاكره من شهر وكام يوم كده
ام محمد ياااه هفتكر ايه من ساعتها ده نسيت كلت ايه امبارح
ياسين بعصبيه طلع منديل من جيبه يمسح بيه وشه من شده عصبيته لو سمحت سبيني اكمل كلامي
عبدالرحمن متبقيش رغيه وسبي الدكتور يتكلم
ام محمد بااسلوب مستفز وحركت شفيفها يمين وشمال (مصمصت شفايفها)حاضر وانا في تحقيق

ياسين بنفاذ صبر وبياخد نفس طويل يحاول يتمسك من شهر واسبوع تقريبا جات واحده ست هنا عشان تنظف شقنا فوق وانتي قولتيلي وانا قلتلك قوليلها نايم ومحدش يقرب من الاوضه انتي قلتلها زي مقولتلك
ام محمد اه يادكتور
ياسين بصدمه يعني قلتلها ان نايم وموجود في الشقه
ام محمد بتفكير تقريبا اه انا بنفذ الي بتقوله
عبدالرحمن لا يادكتور انا فاكر انها نزلت قالتلي انها قالت لست دي ان الشقه مفهاش حد عشان هي شكت في الست دي ولو سرقت حاجه انت تكشفها
ياسين تنهد براحه
ام محمد اه صح صح معلش يادكتور اصل كنت ناسيه اصل دماغي مقلوبه من العيال
ياسين ولا يهمك بس بعد كده متبقيش تشغلي دمعك وتنفذي الي يطلب منك وسبهم ومشي عن اذنكم
عبدالرحمن في ايه يادكتور عملت حاجه
ياسين ولا حاجه حصل خير وف نفسه للاسف مش خير خالص

*****•••••••••••••
كريم مع منال جوه قلبه مديق جداااااا ومخنوق ريهام جوه قلبه
كريم كفايه سهر كده يامنال
منال احنا لسه 3الصبح اشرب الكاس ده
كريم كفايه شرب بقي يامنال انا تعبت
منال بدلع مش لايق عليا عشان خطري يابيبي اشرب
كريم شرب منال انا عايز اروح بيتك
منال. ومحمود وهبه
كريم مش هيحسو انا عايز ابقي معكي النهارده ومش هينفع عندي خالص
منال بفرحه ماشي طب يالا
كريم بتريقه مش كنتي عايزة تسهري
منال شديته من ايده ماانا هبقي معك بردو
منال رنت ع خدمه عندهم وقالتلها ان محمود بايت برا وهبه نايمه من بدري
منال يالا ياكوكو الدار امان
كريم ههههههههههههههه يالا
بعد نصف ساعه وصلو بيت منال كريم جوه الم هو ده البيت الي اخته راحتو زمان واطردت منه هو ده البيت الي ناس كتير اتظلمت في بيت شبه قصور زمان
منال دخلت هي وكريم
منال بتبص ع ايه
كريم وهو بيبص ده اوضه مين
منال ده مكتب محمود
وده مكتب قديم محمود بيحط في الحجات الخاصه وفوق جناحي يالا وبتشده من بدلته
كريم طلع معها
منال بهيام بحضنه انا بحبك ياكريم امتي هنتجوز رسمي
كريم قريب يا حبيبتي
منال طب تعالي في حضني انا بحبك اوووي
كريم بيبعد نفسه انا كمان ب
قطعته منال ببوسه
كريم بعد عنها
منال في ايه كريم ابدا عطشان هنزل اجيب عصير
منال في اخر الجناح هتلقي تلاجه اروح اجيبلك عصير
كريم لا هروح انا خليكي ياست الستات
كريم مشي تنفس براحه اخيرا بعدت يخربيتك لازقه ولا بتفكري في ربنا ولا بتفكري اخواتك قادرة الله يحرقك
فتح التلاجه جاب عصير وطلع من جيبه قطرة منومه حط كتير في عصير منال
وراح لمنال
منال بتحاول تبوس كريم وهو بيبعد منال مستغربه كريم ياقلبي اشربي الاول
منال بتبعد ليه
كريم ابدا بس انتي
منال انا ايه
كريم خليها بعد الجوز عشان
منال متنطق
كريم عشان العذريه
منال ههههههههههههههه انت بتفكر بالطريقه دي ههههههههههههههه ههههههههههههههه
كريم ايه ببضحك
منال الي بتتكلم عليها دي راحت من زمان
كريم بصدمه نعم
منال وانت ايه يخصك في ده حياتي وخصوصياتي ومحدش له فيها ولو مش عجبك براحتك اتنرفزت جامد و فضلت تمشي في الجناح ريحه جايه بتوتر وطلعت سجارة وبتشربها بشرها
كريم قام اهدي اهدي ومن امتي بتشربي سجاير وخد منها السجاير وادها العصير اشربي اهدي كده متزعليش
منال بهدوء يعني مش هتسبني وهتفكر بجهل
كريم لا ياقلبي
منال وهي حاسه بنعس طب احضني
كريم راح بيها عند السرير ومنال بتحضنه
وفجاءة راحت في النوم كريم زقها نحيه السرير غوري وكمان زباله حقيقي قرفان منك زباله ونزل في اوضه مكتب محمود لبس جونتي وفتح ادراج المكتب لقي ملفات كتيرررررررر اخدها ولقي مفتاح جرب الخزنه اتفتحت لقي فلشات كتير خدها راح المكتب التاني فضل يدور في الادراج ع حاجه تخص اخته فعلان لقي ورق وعقود اخدهم ومشي وهو ماشي الخدمه شفته وهو مع ورق وملفات
بصته كريم طلع فلوس من جيبه وادهالها حط المستندات في شنطه ومشي اتصل بمحامي العيله وطلب منه يجيله حالا
المحامي شاف الورق
المحامي هايل هايل ياكريم الورق ده يودي محمود في دهيه
كريم وحق اختي
المحامي اختك حقها عقار سهل نخده مدام مثبوت في الاوراق ولما يتحجز ع اموال محمود العقار ده ميبقاش من ممتلاكته
كريم طب لو اكتشف ان الورق راح
المحامي لازم بااسرع وقت نتصرف لازم نبلغ عنه بااقصي سرعه بس الاول نبوظ الثفقه الي مضيها وحاطط فيها شقي عمره عشان لما الثفقه تخسر كل فلوسه تروح وميعرفش يسد البنوك ونبلغ ع تزويره وظل بلوي
كريم اول ماللنهار يطلع لازم نبوظ الثفقه
المحامي مفيش اسهل من كده
كريم وسبلي الباقي وانا بنفسي الي هبلغ عنه
المحامي طب والفلاشات دي بتاعه اي
كريم مش عارف هجيب الاب واشوفهم
كريم فتح اول فلاشه لقها فديو فاضح محمود مع واحده عاهرة
كريم ههههههههههههههه هلاس كمان وضح ان البت دي صورته وهو اشتري منها
فتح فديو تاني لقي لمنال مع واحد
وفديو كان لهبه
كريم ههههههههههههههه العيله كلها غويه شقاوة ههههههههههههههه
المحامي مين مصورهم
كريم احتمال كبير محمود عشان يخليهم يسكتو عن مراثهم الي هو معه
المحامي ممكن
كريم فتح فلاشه واتصدم وعينه دمعت
المحامي هي دي
كريم ايواة هي
المحامي كلاب
كريم مكنتش قايللي انها حامل
المحامي ممكن تكون خافت منهم
كريم بعد الفديو ده معنديش ولا واحد في الميه تانيب ضمير نحيتتهم
المحامي حقك دي اختك
كريم شايف راحتلهم حامل شايف منال وهبه بيذلوها ازاي
المحامي كفايه ياكريم وقف الفديو ده
كريم لا سبني اشوفه وقلبي يتملي بالكره قربت لحظه الانتصار
الفديو كان في اخت كريم وهبه ومنال بيضربوها في بطنها جامد وهددوها بالسكينه ومحمود بيضحك جامد
ومضوها وصلات امانه وحظروها تطلب حقها واو تروح لاخوهم تاني
كارما اخت كريم كانت بتبكي بحرقه وهدومها اتبهدلت واثار موت الجنين وضح ع هدومها دم الجنين ع هدومها والارض وهي بتبكي من الالم والحسرة ع ابنها وحبها لجوزها الي اهله بهدلوها وهددوها متطلبش حاجه من حقها وسقطوها وخالو يطلقها وهو مفكرش يكلف نفسه يدور في الموضوع
خرجت كارما من عندهم منهاره امها ودتها مستشفي وبعد مااتعفيت عرفت ان محمد اتجوز غيرها ومحمود بعتلها فديو من دقيقتين مفهوش غير وهي بتبكي ووقعت ع الارض وسقطت حالتها النفسيه يوم بعد يوم ابتديت تسؤ
وكانت كل يوم بتحاول الانتحار ومع اقترح عليهم دكتور امرض نفسيه انها لازم تروح مستشفي وفعلا اتحجزت ومازلت فيها رفضه تخرج وخصوصا بعد موت محمد سنين وكريم كل يوم بيشوف اخته شبه ميته وكل ده بسبب مين محمود الي خد حقها ومضها ورق ووصلات يودوها في داهيه لو طلبت حقها
ولا هبه الي كانت مكتفها ومنال بتضربها في بطنها
المحامي بعصبية قام شد الفلاشه كفايه بقي ياكريم
كريم فاق من شرودو تعرف انا مر عليا كل الي حصل لاختي قصاد عيني ووضحت الصورة كامله قصاد عيني
بس مشفتش قزارة اكتر من كده محمود ده زباله اهم شئ عنده الفلوس
مصور اخواته عشان ميطلبوش حقهم ومفيش نخوه ولا رجوله خالص ياااه اد ايه زباله والفلوس وطيته
وخليته كلبها
اتصرف ولازم ميعديش اسبوع وينتهو كلهم
المحامي حاضر حاضر اهدي انت بس

اميرة اتصدمت من شكل امها وبكائها الشديد مالك ياماما
ام اميرة قامت. وقربت منها وضربتها بالقلم
اميرة اتصدمت وحطيت ايديها ع وشها
ام اميره مكنتش متوقعه منك كده لما قلعتي الاسود فرحت وقلت الحمدالله هتفوق نفسيتها هتتحسن ولما ابتديتي تلبسي وتتشيكي بقيت اقول اهي بتعيش سنها احنا دفنها بالحيا زمان ولما بقتي تحطي مكياج ومرة واحده غيرتي شكلك وبقتي بتتاخري وتخرجي بمزجك وترجعي متاخر كنت بعدي عشان معشتش سنك وبقتي ارمله بدي
بختصار في كل مرة كنت بكذب نفسي ان في راجل في حياتك كنت بكذب نفسي وبحطلك الف عذر والف احتمال وسبب واديتك ثقه عمياء انتي متستهلهاش
اميرة ودموعها نازله ع خدها ماما مفيش حد في حياتي
ام اميرة بتكذبي تاني بتكذبي ام اميرة اديتها اختبار حمل في ايديها اتفضلي
اميرة اتصدمت
ام اميرة سكتي ليه ده نتيجه ثقتي الزيادة فيكي ونتيجه استهتارك وانك مش قد الثقه انتي اثبتيلي ان غلط .واثبتي لناس انهم صح بكرة بطنك تكبر وتاكدي لناس ان الارمله سيئه ان الارمله مش كويسه رخيصه لاي راجل وخلاص خالي كل الستات تخاف لما تبقي جراتها ارمله خالي الكل يتاكد ان الست من غير راجل تبقي ماشيه ع حل شعرها
اميرة بدموع ماما كفايه
ام اميره كفايه ايه بالظبط اديتك الثقه والحريه عشان اثبت لناس ان الارمله بميت راجل وهتحافظ ع نفسها وتعيش حياتها عادي بس انتي اثبتلهم انهم صح
اميرة بتنهيده الارمله المطلقه دول بشر ياامي زي بقيت البشر مش عشان انا غلطت او اي واحده مطلقه غلطت يبقي كل المطلقين والارمل وحشين انا ليا ظروفي. وكل واحده ليها ظروفها
ياامي انا عشت عمري كله معرفش يعني ايه حب وفجاءة اتغصب عليا اسيب تعليمي واتجوز فجاءة لقيت نفسي مع واحد كبير في السن كنت قرفانه كنت برجع كنت ببكي بحرقه لاعمري حسيت بحب ولاحنان وامان ولا متعه ولا اي حاجه وكملت وكنت مستعده اكمل أكتر عشانك وعشان الناس الي بتكلمي عنهم وانهارات في البكاء ضعفت ياامي ايواة غلطانه بس ضعفت فجاءة شفت واحد مش قرفانه منه الي بحبه وحسيت معه بالامان الوحيد الي عملني انسانه وكل يوم اعجابي بيه كان بيزيد لقيته قدمي ايواة ضعفت وسلمت
ام اميره كانت هتحضنها بس مسكت نفسها ووقفت تسمعها
اميرة عارفه ياامي بعد عني وسبني انا مش من مستوي مهما لبست وغيرت شكلي بس انا وهو غير بعض بس هعيش عمري كله ع ذكري اليوم الي عشته معه اليوم الوحيد في عمري الي حسيت ان اميرة عايشه

ام اميره نعم ولما مش مستوي اتهبب معكي ليه وهو مين
اميرة معرفش معرفش
ام اميرة قربت منها انطقي ومسكت شعرها
اميرة الدكتور الي كشف ع مكه
ام اميره بصدمه كنت حاسه طب الي في بطنك
اميرة هنزله ومش هروحله ومش هتذل له تاني هو رفضني مش هضغط عليه عشان الطفل ده
ام اميره انتي تخرصي خالص انا لازم اقبله انا مش هسكت وفين اهله
اميرة ياامي كفايه بقي هو مش صغير ولا انا صغيرة
ام اميرة احنا هنتفضح وانتي لسه بتتكلمي
اميرة للمرة الالف هقولك الي حصل بيني وبينه انا مش ندمانه ابدااااا
ام اميره ضحك عليكي وكل بعقلك حلوة استغل انك عمرك لاحبتي ولا اتحبتي استغل انك محتاجه وقلبك عطشان من الاخر استغلك انتي جميله وهو حب جمالك وبعد مااتمتع بيه وحملتي منه قالك مع السلامه انا هتجنن عامل فيها محترم وعياده مجانا واكتر من مستشفي مجانا وورا كل ده وشه الحقيقي
اميرة معتقدش كلامك صح عن اذنك وبخصوص الحمل انا هنزله لا هقول لياسين ولا لاي حد وياريت ياامي تحتوني انا بعترفلك غلطت بس السبب في غلطي ان معشتش ان زمان ادفنت انا مش وحشه ياامي بس اي حد يحط نفسه مكاني والله كنت بموت في اليوم ميت مرة الي مريت بيه صعب انا لو وحشه ولا مش محترمه ولا عايزة اي حد وخلاص كنت هوفق بااي حد بس والله ياامي انا حبيت ياسين من اول مشفته شفت في عمري الي معشتوش
ودخلت اوضتها تبكي بمرارة ع حالها اد ايه هي حبيته مستغربه نفسها ازاي حبيته كده يمكن هو ده الي عاشت عمرها كله تحلم بيه ممكن اعجبها بيه عمل كده هي مش عارفه ازاي وصلت للمراحله دي حطيت ايديها ع بطنها وابتسمت انا نفسي احتفظ بيك انت اكتر حاجه عملتها وانا مبسوطه انت ابن اكتر راجل انا حبيته بجد بس غصب عني يابني مش هينفع ودموعها نزلت بمراره مش عارفه بتبكي ع ايه ع ياسين الي هتتجنن وتشوفه ولا انه رفضها ولا الطفل الي ملهوش زمب ولازم ينزل:-):-)
هي نامت بس امها منمتش من القلق. الخوف خايفه من كلام الناس خايفه ع بنتها من الاجهاض مبقاش ليها في الدنيا غيرها الخوف ملئ قلبها 😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
ريهام كلعاده راحت مدرستها كلها يائس واكتئاب. ومعندهاش طاقه لاي حاجه ولا لاي حد مش فرحانه ان كلها يومين وهتتخطب يمكن لو كان جيه بدي شويه كانت طارت من الفرح بس للاسف الدنيا مش ع مزاج حد
كل شويه تبص في تليفونها رغم انها مديقه من كريم والي عمله والخيانه متتغفرش رغم انها نفسها تسمع صوته كريم عودها عليه كان بيكلمها ميت مرة في اليوم حركته واسلوبه خلوها ادمنته ادمنت وجوده فجاءة كده مبقاش موجود نفسها تبكي تصرخ نفسها في حضن امها تشتكلها غيرت طريقها ومشيت ع طريق المقابر وصلت هناك وفضلت تبكي بحرقه وتشكي لامها اهات كتيررررررر اوي جوها نفسها تصرخ جامد بس مش هينفع
نفسها موضوع الخطوبه يتفركش نفسها تشوف كريم نفسها يرجع الزمان بيها ومتشوفش كريم في الي الوضع الي شفته كل متفتكر منال واسلوبها ولبسها الي يشوف منال ميدهاش اكتر من 30سنه بسبب لبسها واهتمامها بنفسها ومكياج وتجميل بس باين اوووووي انها اكبر من كريم ريهام اكيد باع نفسه ليها مش هيحتاج يشتغل ولا يتعب وهو معها

سعد صحي بدري فضل يفتح الشبابيك وشغل قران بصوت عالي واخد دش وصلي
هدير حسيت بحركه غير عادية في الشقه
قامت لقيت سعد بيحضر الفطار
هدير صباح الخير
سعد باابتسامه بشوشه صباح الورد ياست العريس
هدير اول مرة حد يكلمها كده انت صحيت امتي من بدري ادخلي خدي دوش وصلي ع مااحضر الفطار
هدير طب استني وانا هحضره
سعد روحي انتي بس عشان نلحق ننزل
هدير عند مامتك
سعد ماما والاولاد بيفطرو بدري الاولاد وراهم مدرسه وامي بتاخد علاجها
هدير باابتسامه فهمت معلش صحيت متاخر اصل معرفش
سعد طب بسرعه ع مااخلص
هدير لو اتاخرت انزل وانا هلحقك
سعد لا متتاخريش لازم ننزل سو ولو سمحت ياهدير الي بيحصل هنا محدش يعرفه احنا كبار وناضجين بما في الكفايه
هدير طبعا طبعا. وكمان احنا بينا اتفاق هنقعد مع بعض فترة ارتحتلك هديك فرصه تتكلم مرتحتش كل واحد يروح لحاله من غير مناذي بعض
سعد حس بوجع في قلبه من كلمتها
بس مظهرش اخلصي انا هحط البيض يتسلق هشوف هيتسلق الاول ولا انتي هتخلصي الاول
هدير ابتسمت ولسه هتتكلم سعد زقها برا انتي لسه هترغي
هدير بتضحك وهو بيضحك
هدير مش خايفه ولا حاسه بخوف رغم ان اكرام خوفها من سعد بس هي مش عارفه تخاف منه خدت دش وصليت وجهزت نفسها كعروسه ميكاب وبرفان وبيجامه بكوم
سعد شفها ابتسم ههههههههههههههه لا سريعه البيض لسه
هدير طبعا طبعا انا شطرة جداااا
سعد طب كملي لبسك
هدير لبست
سعد نعم هتنزلي كده اودام امي عادي بس افرض حد جيه فجاءة لا مينفعش البسي عبايا
هدير خلاص هنزل كده واخد معايا عبايا لو حد جيه اكيد هيخبط فهلبسها
سعد باابتسامه اقنعتني وحط ايده ع وشها هدير اتكسفت وبعدت
سعد استغراب كانه بيتعامل مع واحده مسبقش ليها الجوز ضحك وعدي الموضوع
نزلو سوا ومعهم الفطار
امه استغربت قلتلهم ليه كده ومكنش له لازمه وانا كنت هفطر انا. والاولاد
هدير بضحك ليه مش عايزين تفطرو معايا
ام سعد ليه يابنتي ده انتي كلك زوق وخفه دم
فضلو يفطرو ويضحكو سعد بيهزر مع هدير وبيحكي موقف وهي بتضحك جامد امه مبسوطه ومحمد ابنه حب هدير وهي كل شويه تكلمهم بحنيه وحضرت ليهم الشنط بس مريم مش قادرة تحبها وغيرانه كان نفسها امها هي الي تبقي مكانها الاولاد راحو المدرسه مريم في تانيه ابتدائي محمد في كجي 2 ومامت سعد قالتهم اطلعو انتم عرسان انا هنام شويه
هدير قربت منها هاتي اديكي ياامي اوصلك لسرير وفعلا وصلتها لسرير سعد بيبصلها وبيفتكر مي وشدتها مع امه ومع هو نفسه غصب عنه عمل مقرنه دعي ربنا في نفسه ان هدير تفضل معه العمر كله
فعلا طلعو شقتهم وسعد مبيتكلمش
هدير مامتك طيبه اوي
سعد قرب منها وبيقرب وهي قاعده
بسها من دمغها شكرا
هدير حسيت برعشه واتكسفت وبصيت للارض ع ايه انا بعملها زي امي وضحكت
سعد بتضحكي ليه
هدير ههههههههههههههه افتكرت ماما
امي دي عسل ومهما كبرت عمرها مخلتني اعمل حاجه ديما تحب ان هي الي تعملي كل حاجه رغم ان هي بتحبني وكنت مونسها رغم انها ليل ونهار كانت عايزني اتجوز
سعد مامتك ست مصريه اصيله هي ستات زمان كده لازم البنت تتجوز
هدير ههههههههههههههه ايواة فعلا أنا كنت بحس ان امي بتصلي عشان تدعيلي وكانت ديما تدعي لكل البنات
سعد ربنا يخلهالك
هدير امين يارب وفجاءة الباب خبط سعد راح يفتح لقي ام هدير وخالتها وخالتها التانيه وبتزغد
سعد ابتسم بس استغراب هي مطلقه مش بنت عشان يعملو كده
هدير اول مسمعت امها اتصدمت وندمت انها حكتلها موضوع اكرام وطبعا طلما خالتها الاتنين موجودين يبقي امها حكتلهم
هدير في نفسها يارتني مقولتلها يارتني يالهوووووووي دي هتتكلم وتقوله خرجت
ازيك ياامي وباستها
ام هدير ازيكم ياولاد ودخلت حجات الصبحيه وفضلت قاعده سعد دخل اوضه النوم قال يسبها مع اهلها دقايق وهدير دخلت ومعها امها مسكها من ايديها
هدير ماما في ايه
ام هدير فين
سعد خير ياست الكل
ام هدير فين يابني
سعد بستغراب فين ايه
هدير حاسه ان قلبها هيقف ماما بعدين نتكلم
ام هدير بعدين ايه انا مش همشي الا لما اشوف
سعد طب فهميني بس ياست الكل تشوفي ايه
هدير عايزة تسكت امها بااي طريقه ومش عارفه
ام هدير مديت ايديها تحت المخده وطلعت مديل واول مشفته ابيض صوتت
سعد اتصدم
خلات هدير جريو ع الاوضه في ايه
ام هدير هي بنتي ملهاش حظ تاني واحد شكله زي الاولاني ملهوش في الستات وزيه زيها
سعد بنرفزة لحد كده وكفايه لو سمحت انا معايا ولد وبنت
ام هدير اومال ايه في ايه بالظبط
هدير ماما امشي ياامي هكلمك هبقي
ام هدير بزعيق اخرسي انتي فضلتي مخبيه عليا سنين وسكت طلبت منك زمان قلتلي دي حاجه تخصنا انا مش هستني لما تعيشي عمرك كله بنت
سعد الصورة وضحت اودمه بس كلام مامت هدير صعب وخلات هدير الي وقفين بيبصو لسعد بصات اتهام كانهم بيقولو انت مش راجل
ام هدير يابني لو حد عملكم عمل ولا في حاجه قولو انا عارفه انك مخلف ومقصدش حاجه بس انا ام ومش هقبل بنتي تعيش عمرها كله كده
هدير حسيت انها عايزة تبكي
سعد بنتك عندها ظروف بس دي كل الحكايه
ام هدير لا بنتي معندهاش حاجه هي قالتلك كده بتكدب عليك
وقربت من هدير انتي عايزة تموتني بالحياه وضربتها بقلم
سعد اتصدم وحضن هدير
ام هدير انا كلمت عمك وابن عمك وحكتلهم والجيران عرفو ولازم النهارده الكل يشوف المنديل ده برئتك لازم تتثبت هو طلع عليكي انك عقيمه وانك كان مشيك وحش واخلاقك وحشه بس لازم الحقيقه تظهر
هدير منهارة من العياط وسعد حضنها اتصدم من كل الي بيحصل
سعد هي اكيد قالتلي كده كانت خايفه معلش ياامي روحي انتي وكل حاجه هتبقي تمام
ام هدير بكرة الصبح هكون هنا انا وعمها وابن عمها. وخلاتها وعمتها كل الي اتكلم عليها لازم يخرس
ام سعد طلعت السلم بصعوبه خافت من الزعيق والصوت لقيت هدير في حضن سعد منهاره
سالت في ايه
ام هدير حكتلها كل حاجه
ام سعد انا ابني سيد الرجاله ومخلف قبل كده
ام هدير طيب انا هجي بكرة انا واهل بنتي كلهم اما نشوف
سعد مصدوم ع مديق من الكلام كلهم شككو في رجولته
هدير ندمت انها حكت لامه موقف صعب. واتحطو في
😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢😢
المحامي بوظ الثفقه واتصل بكريم بلغه
وقاله اقل من اسبوع هيكون فلس والبنوك هتحجز ع كل املاكهم

مامت كريم اتصلت بيه يقابلها عشان يزوره اخته مكنش موفق وكان عايز يزورها بعد ميجيب حقها
بس بعد اللحاح امه وفق ووصلو المستشفي
كريم وامه دخلو لكارما الاوضه حالتها فيها تحسن بس مش بنسبه كبيرة
كريم فرح لما شفها
كارما اول مشفته ظهر عندها رد فعل واتحركت وجريت حضنته
كريم مزرهاش من سنين
ام كريم فرحت جدا وفضلت تحضنها
كارما كنت نستني
كريم والدموع اتجمعت في عينه حد ينسي نصفه التاني
كارما بدموع كلكم نستوني
كريم في اخر الاسبوع ده هجيلك وهفرحك
كارما ودموعها في عنيها نفسي افرح
كريم هتفرحي وهتخرجي من هنا ونعيش سوا تاني
الدكتور دخل واتفجي بكارما بتتكلم وبتتفاعل الدكتور فضل يكشف عليها اتفجئ انها اتحسنت بنسبه كبيرة جدااااا
كارما كانت مريضه اكتئاب مؤدي للانتحار وكان عندها صدمه نفسيا وكانت حاسه ان الكل بيكرهها
لما شافت كريم اتحسنت لانه تؤمها ومكنش بيزورها كانت مفكرة انه بيكرهها
كريم فضل حاضن كارما ودموعهم مبتقفش
ام كريم اول مرة تشوف كارما كده الفرحه مكنتش سيعها

اميرة صحيت تعبانه اعراض الحمل بانت عليها ومقدرتش تروح الشغل
امها حزينه الباب بيخبط ام اميرة فتحت الباب
اتفجئو بياسين الي كان طول اليل منمش بيفكر وفجاءة جيه بيت اميرة

ياتري هيحصل ايه تشجيع بقي
واراء ومحدش يقول حكايه هدير في اوفر او كدب او خيال لا والله حصلت بالفعل ومش مرة لامرات
تابعوني داليا علي

1 2 3 4 5 6 7الصفحة التالية

رأيك يهمنا

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock