روايات كاملة

رواية حب من طرف واحد

جميع الحقوق محفوظة للكاتبة هدير ممدوح

رواية حب من طرف واحد للكاتبة هدير ممدوح

 

بسم الله الرحمن الرحيم
رواية/ حب من طرف واحد
بقلمي / هدير ممدوح
الفصل الأولفي امريكا نجد فتاة كتلة من الجمال تجلس تحادث ابنة عمهاالفتاة ببكاء هيتجوز يعني خلاص كل حاجة انتهت كدة
الفتاة الاخري نورهان اهدي يمكن دة خير ليكي
نورهان /خير ازاي بس خير وهو هيتجوز
كان عندي امل اني هكون ليه فيوم من الايام
تعرفي انا كل ليلة بسهر وانا ماسكة تليفوني وفاتحة اكونت الفيس بتاعه بفضل بتأمل ف صوره هما اللي كانوا مصبريني على الغياب دة
بس دلوقتي مش هيبقي ليا حق حتي اشوف صورته قوليلي بس ياهاجر ازاي خيرهاجر/ اهدي ياحبيبتي وقوليلي ازاي بس هيحبك وانتي بعيدة عنه انتي ليكي سبع سنين ماجتيش البلد. ارجعي يمكن لم يشوفك قلبه يحس بيكي وبعدين لسة فاضل شهر ونص ع الفرح
نورهان/ انتي عارفة من سعت موت بابا وماما وانا طلبت من جدي اني اسافر مكنتش طايقة البلد
وحبيت اكمل درستي ف امريكا
هاجر/ الحاجة الوحيدة اللي اقدر اقولهالك انك ترجعي
نورهان/ سلام ياهاجر هفكر بالموضوع وابقي ارن عليكي

وقامت باغلاق الهاتف
وجلست تبكي وتقول
نورهان/ اااااه ياريت كان بإيدي بس اعمل ايه ف قلبي .
استوب
نورهان /بعيون زرقاء وشعر اسود طويل وبشرة بيضاء دكتورة اطفال تبلغ من العمر 25عاما
هاجر ابنة عم نورهان عيون خضراء وبشرة خمرية وشعر بني طويل ونفس عمرنور هان وهي مهندسة
************************
في امريكا ايضا يجلس شبان
الشخص 1 اسمعني كويس عايزك تاخد بالك منها لاني هسافر اليومين دول عايزك تكون عنيا هنا اللي يحصل تقولي عليه فهمت

الشخص 2امرك يافندم خليك مطمن اي حاجة هتحصل هقولك علي طول

الشخص الاول تمام عايز الاخبار اول بأول

الشخص 2تمام يافندم
وذهب

*********************
في احدي الاماكن الراقية في فيلا جميلة جدا من الخارج والداخل
يسكن فيها عائلة الصاوي

الصاوي /رجل يبلغ من العمر 74 عاما
شديد الطباع وصارم جدا

في احدي غرف الفيلا
ينام ذلك الشاب الذي يبلغ عمره 31عاما شديد الوسامة وهو رجل اعمال

تدخل الخادمة جناحه لتصاحيه من نومه

الخادمة/ اسر بيه
اسر/ بنعاس نعم

الخادمة جدك بيقول اصحي عشان تفطر وتحضر الاجتماع
اسرببرود/ تمام امشي دلوقتي
يفيق اسر ويأخذ شاور ويخرج ويجد هاتفه يعلن عن اتصال
اسر/ الو
جودي /جود مورينج ( صباح الخير) بيبي

اسر/ بعصبية ميت مرة قولتلك مش بحب كلمة بيبي دي
جودي /خلاص حبيبي ماتزعلش
اسر/ عايزة حاجة
جودي/ اه بصراحة عيد ميلاد ميرو بكرة وعاملة حفلة كبيرة وعزمتني انا وانت

آسر/ انتي عارفة كويس اني ماليش ف الحفلات

جودي/ يعني ايه
اسر/ يعني مش هحضر فهمتي
واغلق الهاتف فو جهها
جودي/ اوف بارد اوي بس مش مهم هصبر عليه شوية لحد ماحقق هدفي

جودي ايمن فتاة طماعة تحب المال تعشق اسر لاجل ماله ووسامته وتريد ان يكتب لها جميع املاكه تبلغ من العمر 27عاما

******************
في امريكا نجد نورهان تلف حجابها الذي يزدها جمالا فأنها علي الرغم من عيشها ف بلد الغرب كما يسمون الا انها تحافظ علي دينها

وتذهب الي المستشفي التي تعمل بها
وتقضي نهارها وتعود حيث مسكنها
تدخل وتغير ملابسها
وتمسك بهاتفها وتحادث هاجر

هاجر الو ايوة يانوراخبارك
نورهان هاجر انا قررت اني ..

استوب….
في شخصيات تاني .
ومين الشخص دة
حد عارف مين البطل والبطلة
رايكم ايه في اول بارت
ويارب تعجبكم

اللي هتكون توقعاتها صحيحة هبعتلها البارت التاني ع الخاص
وهل هيفضل حب نورهان من طرف واحد او….

دمتم بخير
…. .
استوب

 

 

تقييم المستخدمون: 4.49 ( 6 أصوات)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15الصفحة التالية
الوسوم

رأيك يهمنا

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock