عندما يجتمع الظلم والحب بقلم منى محمود

فريق النشر
2020-03-17T22:19:00+02:00
روايات كاملة
فريق النشر17 مارس 2020آخر تحديث : منذ سنتين
عندما يجتمع الظلم والحب بقلم منى محمود

عندما يجتمع الظلم والحب

عندما يجتمع الظلم والحب
الفصل العشرون
اتمني تعجبكم قراء ممتعة
في شقة محمد
دخل محمد الشقه
وشايل سندس وهي دايخه خالص ومش شايفه حاجه وحطها على الكنبه
ودخل الحمام يغير هدومه وخرج وهو بيتوعد لسندس يهدم حياتها للابد وانها تبقي اثيره ليه
سندس من حظها المخدر مكنش كافي والي انقذها الحساسيه الي عندها اني هي مش بتعرف تشم بيرفن كتير وبتتخنق بسرعه اول لما شمت كميه بسيطه جدا داخت بدأت تفوق لقيت نفسها ف بيت غريب وطرحتها واقعه وهدومها بايظه وف حد دخل عليها وبيغني والصدمه هنا
محمد
سندس بعدم استيعاب للموقف: انا فين انا اي الي جابني هنا انت عملت اي
محمد بضحك:كويس انك فوقتي بصراحه مكنتش هستمتع بيكي وانتي نايمه لازم تبقي فايقه عشان اسمع صريخك وتوسلك ليا اني اسيبك وانا بستمتع بجمالك
فاكره ياسوكا لما قولتلك زمان وانا بمثل اني بحبك اني عمرك ماحد هيتجوزك ولا حتي انا هههههههه تخيلي فضلتي تضحكي وفكراتي بحبك وانا كان قصدي حاجه تانيه بصراحه ههههه بس المهم اني هشفي غليلي منك ومن امك مش انا الي يتقالي لا محمد غالب ميتقالوش ع حاجه لا ياسندس
سندس بتوهان صرخت واتمنت أنها كانت سمعت كلام ادهم
ادهم وهو فين ادهم
**************
عند مني في البيت
نورهان: هو انتي فاهمة حاجة
مني : والله معارفة في ايه
استني رامي بيرن
ايوة يا رامي
رمي : مني عاوز رقم زين بسرعة
مني بخضة وتوتر: زين زين مين يا رامي
رامي: يا مني انا عارف كل حاجة وشغال مع ادهم هاتي الرقم قبل ماسندس يحصلها حاجة
منى بخضه: سندس مالها فيها ايه
رامي: انتي لو ما جبتيش رقم زين دلوقت محمد هيعمل فيها كل اللي تتخيليه
مني: حاضر حاضر هابعث لك الرقم في رساله دلوقت هو محمد اخذ سندس فين
رامي :على شقه اللي في المعادي هاقفل معك عشان اروح اكلم زين
قفل رامي مع مني وبلغ زين الي وصل لادهم وبلغه
وادهم طلب من زين يجهز حجات وورق للمهمة عشان شكلهم اتكشفو
ادهم وصل المعادي لقي مني واقفة هي ونورهان
ادهم: انتو اتجننتم ايه جابك هنا
مني : ادهم ما فيش كلام يلا نلحق سندس
ادهم : الخطة كالآتي انتي هتطلعي تخبطي علي محمد وانا وراكي بمجرد ما يفتح انا هتعمل نورهان هتفضلي في عربيتي تمام
مني و نورهان : تمام
******************
عند زين وسليم
زين : يلا يا سليم كدا كل حاجة جاهزة
سليم: تمام هروح اجيب الاذن من اللواء تكون كلمت ادهم
زين : ماشي بسرعة بس
ايوة يا ادهم عملت ايه
ادهم: انا واخد سندس ومعايا مني ونورهان ورايح المستشفى القوات المسلحة الي في المعادي
وسايب الكلب التاني بيموت في الشقة
زين : تمام انا هروحله انا وسليم ونتعامل معاه واخلص واجيلك
ادهم : تمام يا صاحبي مش عاوز غلط وخلي بالك من نفسك
زين : ماشي وانت كمان لا اله الا الله
ادهم : محمد رسول الله
دخل سليم وقال
سليم: الاذن اهو
زين تمام يلا بينا
******************
في المستشفي القوات المسلحة
سندس نائمة علي السرير ومتركبلها محليل و
جمبها مني و نورهان وادهم
دخل الدكتور وابتدي يكشف علي سندس
اتكلمت مني
مني:لو سمحت يا دكتور هي حالتها ايه دلوقتي
الدكتور : هي عندها انهيار عصبي وطبعا دا غير اثار الاعتداء الجسدي الي هيسبيلها أزمة نفسية فيما بعد طبعا أنا لازم ابلغ البوليس عشان حقها يرجع
ادهم : لا يا دكتور مش هينفع الاول اعرفك بنفس انا النقيب ادهم الأنصاري
والانسة دي خطبتي ومش عاوزين شاوشرة عشان انا في مهمة سرية
الدكتور بتفهم : تمام يا فندم ربنا معاكم ويتم شفاه علي خير
نورهان : يارب طيب يا دكتور هي نايمة ليه
الدكتور : هي واخدة منوم عشان تهدي
ادهم : طيب يا دكتور احنا عاوزين دكتورة نساء بس قبل ما تفوق
مني بصدمة : لا يا ادهم
ادهم : مني معلش بس علي الاقل عشان نطمنها
الدكتور بتفهم: حاضر
مني سندت رسها علي الحيطة وافتكرت الي حصل من دقايق
مني طلعت وخبطت علي محمد
فتحلها محمد وقبل ما يتكلم كان ادهم طحنه
ادهم مكنش بيضرب ادهم كان بينتقم لسندس وكل دامعة نزلت منها
مني دخلت لسندس لقيتها وقعة في الأرض سايحة في دمها هي مش عارفة سندس بتنزف منين هي طرحتها مش عليها وهدومها نسبيا مقطوعة
وفي دم كتير حواليها
مني اخيرا سيطرت علي نفسها واتكلمت
…: ادهم خلاص كفاية هيموت منك يلا شيل معايا سندس قبل مايحصل لها حاجة تاني
ادهم ساب محمد اخيرا وشال سندس وراحو علي المستشفي
دخلت الدكتورة وخرجتهم برا وكشفت علي سندس وخرجت
الدكتورة : يؤسفني اني اقول ……
**********
خلص الفصل اتمني يعجبكم توقعكم للي جاي
والسلام عليكم
كلمات دليلية
رابط مختصر

رأيك يهمنا

error: Content is protected !!